Teatr – sytuacja graniczna

Przez trzy dni, od piątku do niedzieli, trwała będzie sesja Teatr – sytuacja graniczna (krytyka – praktyka – alternatywa). Organizują ją Klub Krytyki Teatralnej (Polska Sekcja AICT) i Fundacja BLIŻEJ SCENY im. Marii Bechczyc-Rudnickiej przy pomocy Lubelskiego Oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy RP.

Krytycy teatralni, przybyli z całej Polski, będą mogli tradycyjnie (sesja od kilku lat organizowana jest corocznie) przyjrzeć się lubelskiej ofercie teatralnej. Zobaczą spektakle teatrów Andersena, Osterwy, Kameralnego, Muzycznego, Kompanii Teatr i Sceny Plastycznej KUL. One, ale nie tylko, będa stanowić pożywkę obrad, które toczyć się będą w sobotę rano i po południu oraz w niedzielne przedpołudnie w Teatrze im. J. Osterwy.

Ponieważ sesja ma charakter otwarty i każdy może na nią przyjść, warto wiedzieć, że podstawą dyskusji będą referaty znakomitych krytyków m.in. na temat sporów o Teatr Narodowy w dwudziestoleciu międzywojennym i o teatrach repertuarowych w gospodarce rynkowej. Lubelski krajobraz teatralny zaprezentuje czwórka miejscowych recenzentów. W niedziele dyskutanci spróbują odpowiedzieć na pytania, czy krytyka jest zwierciadłem teatru i, skąd sie biorą krytycy. Wreszcie mowa będzie o odejściach z i od teatru.

Problemy wydają sie frapujące, można zatem sesję polecić wszystkim miłośnikom Melpomeny a szczególnie młodzieży zainteresowanej problematyką teatralną i ewentualną przyszłością w roli krytyka.

(tam)

Kategorie:

Tagi: /

Rok: